Ladda ner som iCal-fil
Info om ny form för certifikatkurs och kurs för instegscertifikat
Måndag 16 September 2024, 19:00 - 21:00
Träffar : 312

Klubben behöver hjälp av er medlemmar för att vår kursverksamhet skall fungera!

Som ni vet har vi fått väldigt mycket högre hyra för vår klubblokal vilket betyder att vi långsiktigt måste höja medlemsavgiften kraftigt, om vi inte får många fler medlemmar eller andra intäkter. Traditionellt har sambandsuppdrag varit ett viktigt tillskott till klubbkassan, men detta har minskat betydligt.

De kurser som klubben bedriver ger ett mycket viktigt ekonomiskt tillskott, både i form av medlemsavgifter och från SSA ett särskilt stöd för certifikatkurser!

Vi har även kört igång med kurser i telegrafi för amatörradiobruk.

Stödet från SSA för klubbar som genomför certifikatkurser är beslutat att fortsätta, vilket innebär att vi årligen kan få en extra intäkt om vi fortsätter med dessa.

För att framförallt certifikatkursen skall kunna fungera i många år framöver, har vi skissat på en ny form som gör att alla medlemmar kan vara behjälpliga i ett kursledarteam. Allt som behövs är att du har ett amatörradiocertifikat, en dator med kamera och ett headset!
På denna medlemsträff så får du veta allt om både den nya formen för certifikatkursen samt hur enkelt det är för dig att hjälpa till!
(Alla träffar sker via Zoom, så du behöver inte ens lämna hemmet för att vara med!)

Dessutom har vi möjlighet att använda vår kurs även för de som vill börja med ett instegscertifikat och senare gå vidare till ett "fullt" amatörradiocertifikat!

Även telegrafikursen ger oss flera medlemmar, vilket är bra för klubbens ekonomi. Även här kan du hjälpa till och vi tar även upp vad som krävs för det på medlemsträffen.

Välkomna!
SA5TIA Martin och SA5JUS Julle

Plats: Studiefrämjandets lokaler (lokal "Ante") på Ljusbärargatan 2 i Uppsala samt via Zoom (länk skickas via mail)

Plats Studiefrämjandet