Uppsala Radioklubb, SK5DB

Uppsala radioklubb har funnits sedan 1950-talet och har medlemmar från Uppsala och andra delar av landet.
Information om styrelsen och våra funktionärer finner ni i menyn under Om SK5DB / Styrelse.

Under juli och augusti månad har vi vanligen ett begränsat antal inplanerade aktiviteter.
Under hösten, med start i mitten av augusti startar höstens aktiviteter. Håll utkik i kalendern!

Vi har vanligen öppet hus i klubbstugan på måndagar från kl 19.00. Välkommen in på besök.

En gång per månad anordnar vi en medlemsträff med föreläsning. Dessa spelas vanligen in, och görs tillgängliga för inloggade medlemmar här på webbplatsen.

Klubben anordnar kurser. Dels för att bli radioamatör, och dels för att lära sig telegrafi. Dessa hålls vanligen som onlinekurser via Zoom.